fbpx Brochure aanvragen
Home » Pakketten » Alarm Meldkamer

Alarm Meldkamer

In de Alarm Meldkamer zit zorgvuldig getraind personeel dat zich bezig houdt met het ontvangen, registreren en beoordelen van incidentmeldingen, alsmede het begeleiden en coördineren van de opvolging.

Wilt u dat er 24/7, dus dag en nacht, iemand bereikbaar is? Dan is onze Alarm Meldkamer de juiste keuze. Onze alarmmeldkamer zal u spoedig te woord staan waardoor u snel bent voorzien van hulp.

De Alarm Meldkamer is het kloppend hart van onze personenalarmering. Het personeel neemt 24 uur per dag en 7 dagen per week hulpverzoeken van u aan, en in geval van nood zenden ze direct hulp naar de locatie van het incident. U kunt de alarmmeldkamer hiervoor via het alarmnummer altijd bereiken. De bemanning van een meldkamer bestaat uit speciaal opgeleide centralisten, werkzaam in ploegendiensten, zodat u oproep altijd wordt beantwoord.

Onze moderne meldkamer is uitgerust met geavanceerde en zeer kostbare technologieën. Middels gespecialiseerde computersystemen kunnen de centralisten snel grote hoeveelheden gedetailleerde informatie oproepen, zoals uw locatie, historische locaties of uw medische gegevens. Moderne communicatienetwerken zorgen ervoor dat de meldkamer altijd direct in verbinding staat met uw hulpverleners.


De taken van onze alarmmeldkamer zijn:

Meldingen ontvangen
Alarmmeldingen ontvangen waarbij alle relevante informatie omtrent de melding wordt weergegeven.

Informatie inwinnen
In deze fase zal de centralist met spoed proberen kritische informatie te vergaren en dit te verwerken in het systeem.

  • Is het een echte melding en geen valse?
  • Waar is er hulp vereist (welke plaats, straat)?
  • Wat is het incident?
  • Hoe ernstig is de situatie?
  • Lopen er mensen gevaar?
  • Zijn er slachtoffers?
  • Wat is de aard van de verwonding (indien van toepassing)?

Inzet bepalen

De ernst van het incident bepaalt wie op het incident wordt afgestuurd. Dat kunnen uw contactpersonen, mantelzorgers of de calamiteiten diensten zijn. Denk hierbij aan politie, ambulance of brandweer.

De beller ondersteunen

De centralist kan een beller soms ondersteunen in een situatie. Ook kan een centralist soms belangrijke aanwijzingen geven voor de veiligheid van een klant.

Bereikbaarheid garanderen

Op de Alarm Meldkamer zijn altijd centralisten aanwezig die u spoedig te woord kunnen staan. Het beantwoorden van de oproep gebeurt normaliter altijd binnen tien seconden.

Coördineren

De centralisten communiceren niet alleen met eigen hulpverleners, maar ook met andere hulpdiensten die bijstand verlenen. Denk hierbij aan overheidsinstanties, ziekenhuizen en gespecialiseerde bedrijven, waarbij de locatie kan worden gedeeld van waar de hulpbehoevende zich bevindt.

Sleutelservice

Met de optionele Sleutelservice komt er een surveillant aan huis om de sleutel in te nemen. In geval van nood zorgt de Alarm Meldkamer dat er zo snel mogelijk een surveillant aan huis komt om de deur te openen voor eventuele calamiteiten diensten.

Geen onveilige sleutelkastjes meer aan de muur

Met de Sleutelservice van de Nederlandse Senioren Alarmering hoeft u geen onveilige sleutelkastjes meer aan de muur. Veilig, betrouwbaar en enkel verkrijgbaar bij ons. Klik op de button voor meer informatie!